فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی

ویژگی های فرش کاشان

ویژگی های فرش کاشان

فرش کاشان
همانطور که می دانید شهر کاشان از دیرباز بهترین و بزرگ ترین تولید کننده فرش ماشینی در خاورمیانه بوده است که با تولید فرش های ماشینی درجه یک و اصیل نام فرش ماشینی کاشان در تمامی دنیا خوش درخشیده است . قالی ماشینی به دلیل قیمت ارزان نسبت به قالی دستباف مشتریان بیشتری دارد و امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار است و کمتر کسی در خرید فرش ماشینی به سراغ فرش دستباف می رود . در این مقاله شما عزیزان را با ویژگی های فرش ماشینی کاشان آشنا می کنیم tva lhadkd ;hahk ، البته قبل از آن بهتر است اطلاعاتی در مورد فرش کاشان به دست بیاورید . پس با ادامه مطالب همراه شوید.
 
پیشینه فرش ماشینی کاشان
اولین فرش ماشینی در ایران در دهه 50 و در شهرستان کاشان توسط ماشین پارچه بافی ژاکارد بافته ، و روانه بازار شد . با استقبال شدید مردم از فرش های ماشینی افرادی به فکر مراکزی برای تولید فرش ماشینی افتادند و رفته رفته کارخانه های جهت تولید و عرضه فرش ماشینی در سراسر ایران به ویژه کاشان به وجود آمد . در نتیجه تحولی عظیم در صنعت فرش ماشینی به وجود امد که امروزه ایران در رتبه 5 از صادرکنندگان فرش ماشینی قرار دارد و شهرستان کاشان بیش از 70% از این صادرات را در دست دارد.
 
سیر تحول فرش ماشینی از گذشته تا به امروز
همانطور که گفته شد اولین فرش های ماشینی توسط دستگاه هایی بافته شده بودند که مناسب برای قالی بافی و تولید فرش نبودند و در نتیجه از کیفیت بالایی هم برخوردار نبودند . فرش های قدیمی معمولا در تعداد شانه 300 و 350 با تراکم های 900 بافته می شدند اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و هم چنین ارتقای دستگاه های بافندگی ، بشر قادر به تولید فرش 1500 شانه تراکم 4500 بوده است . ناگفته نماند فرش هایی که در گذشته بافته می شد دارای زمینه ای بسیار خلوت با طرحی بسیار ساده بودند و تعداد رنگ کمی را در خود جای می دادند . اما امروزه تعداد رنگ فرش ماشینی حتی به 14 نیز رسیده است tva ;hahk.
 
ویژگی های فرش ماشینی کاشان
همانطور که گفته شد فرش کاشان چه ماشینی و چه دستباف محبوبیت خاصی در بین مردم دارد . فرش های ماشینی کاشان از طرح هایی چون : فرش کاشان طرح افشان ، اسلیمی ، شاه عباسی ، واگیره ای ، گلدانی ، شکارگاهی و … بافته می شوند که از معروف ترین آنها فرش ماشینی طرح افشان و شاه عباسی است . مهم ترین ویژگی فرش ماشینی کاشان ترنج مرکزی قالی و لچک در چهار گوشه فرش است که زیبایی بسیاری را به فرش هدیه می کند و از همین رو فرش هایی که دارای لچک و ترنج مرکزی هستند متقاضیان بیشتری دارند . اصلی ترین رنگ فرش ماشینی کاشان که بیشتر افراد آن را میشناسند ، رنگ روناسی یا همان لاکی است . رنگ قرمز و لاکی از روناس و یا قرمز دانه تهیه می شود که با کم و زیاد کردن غلظت روناس می توان سایه های زیبایی ایجاد کرد . البته رنگ روناسی بیشتر در فرش جوشقانی استفاده می شد که امروزه در فرش های ماشینی نیز کاربرد دارد ovdn tva lhadkd.

خرید فرش کاشان در انواع طرح ها
زیبافرش کاشان تنها عرضه کننده مستقیم فرش ماشینی از کارخانه فرش کاشان می باشد و تمامی محصولات خود را با 10 سال ضمانتنامه بهترین کیفیت به مشتریان عزیز در هرکجای ایران با ارسال رایگان و پرداخت وجه درب منزل عرضه می کند.
برای مشاهده انواع طرح های فرش کاشان وارد صفحه اصلی شوید و عکس فرش ماشینی با قیمت مشاهده نمایید.
توجه داشته باشید قیمت فرش ماشینی در وب سایت زیبافرش کاشان ، فرش به قیمت کارخانه بوده و خرید شما مستقیم از کارخانه فرش کاشان صورت خواهد گرفت.
کلمات کلیدی مرتبط :فرش کاشان’ , ‘خرید فرش ماشینی’ , ‘فرش ماشینی کاشان’ , ‘فرش ماشینی’ , فرش , قالی

حتما بخوانید : چرا فرش کاشان؟

سپاس از توجه شما

Leave A Comment