فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی

مراحل بافت فرش ماشینی

مراحل بافت فرش ماشینی

مراحل تولید فرش ماشینی

شهر کاشان با دارا بودن 5 شهرک صنعتی و با بیش از 700واحد تولید فرش ماشینی و با سابقه ای بیش از نیم قرن از بزرگ ترین تولید کنندگان فرش ماشینی در خاورمیانه است. فرش کاشان محصولاتی از جمله فرش ماشینی 500 شانه ، فرش 700 شانه ، فرش 1000 شانه ، فرش 1200 شانه ، گلیم فرش ، تابلو فرش ، فرش فانتزی در ابعاد و طرح های متفاوت در هر رنگ تولید کرده و پاسخگوی تمامی مشتریان عزیز می باشد. در این مقاله با روش ها و مراحل تولید فرش ماشینی کاشان آشنا می شوید تولید فرش به سه مرحله اطلاق می گردد که شامل ریسندگی ، بافندگی ، بخش تکمیلی فرش می باشد. در این مقاله سعی شده است مراحل تولید فرش ماشینی در کارخانه ها و کارخانه فرش کاشان داده بشود که می توانید در ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

کارخانه فرش کاشان

با وارد شدن رنگ ها و الیاف بافت به کارخانه پس از رنگرزی و با وارد شدن به بخش ریسندگی نخ به نمره های متفاوت و به نخ هیت ست تبدیل می شود. بعد از طی این مرحله الیاف به واحد بافندگی منتقل شده و این قسمت توسط دستگاه های بافندگی از جمله HCP ، HCI ،  Schonherr انجام می گردد و در ادامه با آهار زنی و بسته بندی و شیرینگ به واحد بسته بندی منتقل شده و جهت تکمیل محصول به واحد های فروش ارسال می گردد. در ادامه با تک تک روش های بافت به طور مختصر و مفید آشنا می شوید

ریسندگی فرش

کل نخ های فرش به سه قسمت به نام های نخ تار ( جنس پنبه ، پلی استر ) نخ پود ( از جنس جوت ) نخ خاب و ریشه ( از جنس اکرلیک ، پلی استر ، پلی پروپلین ، بی سی اف ، ویسکوز ) است . در یک فرش ماشینی 9 متری تقریبا 6% نخ تار ، 12% نخ پود و مابقی از نخ خاب باشد.

بافندگی فرش

هر نوع از فرش وابسته به دستگاه بافت خود است که میتوان به ماشین های بافت فرش زیر اشاره کرد:

HCP ، HCI ، Schonherr ، CRX ، VTR ، ASR ، تکسیما و وندویل اشاره کرد. در تولید فرش ماشینی از دو طرف فرش یا به عبارتی ( فرش رو و زیر بافت ) استفاده می شود. دو فرش دارای خاب یکسان به وسیله تیغ برش که همراه بافت در حال حرکت می باشد برش داده و از هعم تفکیک داده می شود می شود.

تکمیل فرش

در بخش پایانی فرش های بافته شده به سالن تکمیل انتقال یافته و به ترتیب مراحل زیر را طی می کند تا به واحد های فروش فرش سپرده شود:

رائینگ : در این مرحله رول ها بسیار دقیق به یک دیگر دوخت می خورند تا به قسمت های دیگر منتقل شوند. این دستگاه از قسمت های برش ، ضربه و مکنده می باشد که در این قسمت فرش خام دوخت خورده توسط دستگاه  ، گرد و غبار از آن جدا شده و آماده مرحله بعد می شود.

آهار زنی پشت فرش : در این مرحله فرش وارد دستگاه اهار شده تا سطح پشت فرش به وسیله مواد مخصوص ، حرارت و بخار آب به داخل فرش نفوذ کرده و پشت فرش را می پوشاند. که این مواد فرش را بادوام و محکم می کند. این دستگاه به صورت خشک و مرطوب است که به مرور زمان اهار مرطوب تحت فشار بخار آب نفوذ و کیفیت بهتر مورد استقبال مردم قرار گرفته.

پرداخت سطح فرش ( شیرینگ ) : در این قسمت فرش توسط تیغ مخصوص کامپیوتری که قابل تنظیم در اندازه های بسیار کوچک ( هزار میلی متر ) است خاب فرش پرداخت شده تا سطحی صاف و براق داشته باشد.

برش طولی و عرضی فرش : برای اینکه در در مرحله ریشه زنی و لبه دوزی فرش تمیز تر باشد قسمت های کناری فرش توسط تیغ دستگاه برش داده شده تا برای مرحله بعد آماده باشد.

ریشه زنی ، لبه دوزی ، دوختن چرم دورتادور فرش ، زیگزاگ : برای ماندگاری بیشتر کناره های فرش در این مرحله توسط ماشین های دوخت ریشه و زیگزاگ می شود و کناره های فرش همرنگ با زمینه آن زیگزاگ شده که باعث زیبایی فرش می شود و سبب با دوام شدن فرش نیز می گردد. 

کنترل و برسی کیفیت فرش : در این قسمت توسط کارشناسان واحد کنترل و کیفیت فرش کنترل و برسی می شود.

بسته بندی و لوله کردن فرش : در این مرحله فرش های آماده شده برای فروش توسط کارگران رول و بسته بندی گردیده و به انبار انتقال می گردد.

کلمات کلیدی مرتبط :’تولید فرش ماشینی’ , ‘تولید فرش’ , ‘کارخانه فرش کاشان’ , ‘بافندگی فرش’ , ‘آهار زنی پشت فرش’ , ‘سطح پشت فرش’ , ‘لوله کردن فرش’ , ‘کارخانه فرش’ , ‘فرش کاشان’ , ‘فرش 700 شانه’ , ‘فرش 1000 شانه’ , ‘فرش 1200 شانه’

سپاس از توجه شما

Leave A Comment