فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/فرش ماشینی برجسته 1200 شانه

فرش ماشینی برجسته 1200 شانه

فرش ماشینی برجسته 1200 شانه

صنعت فرش ماشینی نسبت به عمری که در ایران تجربه کرده است انواع بافت های فرش را به خود دیده است ، از معروفترین بافت ها ، تولید فرش 500 شانه ، بافت فرش 700 شانه ، فرش ماشینی 1000 شانه ، و جدید ترین فرش و قالی ماشینی 1200 شانه می باشد .
این صنعت یعنی صنعت پویای تولید فرش ماشینی همواره از دو جهت به صورت موازی در حال حرکت بوده است یکی از آن ها نخ و الیاف استفاده شده در فرش است و دیگری دستگاه تولید کننده فرش . پیشرفت این دو عامل هر دو باهم یا به تنهایی همیشه موجب تولیدات بسیار باظرافت تر فرش ماشینی شده است.
نوآور و تولیدکنندگان اصلی دستگاه فرش ماشینی همواره از دو نوع شونهر (Schonherr) یا وندویل (Van De Wiele) و از دو کشور آلمان و یا بلژیک بوده اند که هر روز با آمدن مدل های جدیدتر از این دو کشور ، مثل HCIx2 و یا HCPx2 ، خیلی زود وارد کشور شدند و تولیدات فرش ماشینی را پیشرفته تر کرده اند.
همینطور در زمینه نخ و الیاف فرش ماشینی از نمونه های معروف آن میتوان BCF ، فیلامنت و اکریلیک نام برد .  اما در جدید ترین بافت و تولید فرش ماشینی که به سرعت درحال رایج شدن در بازار فرش ماشینی می باشد فرش های برجسته هست . تفاوت فرش ماشینی برجسته با فرش معمولی در این هست که فرش معمولی نقشه ی هموار و صافی رو دارد و خاب فرش در تمام نقاط فرش طول یکسان دارد اما در فرش ماشینی برجسته بعضی از نقش ها و گل های قالی ماشینی حالت برجستگی دارند.
اما بافت فرش ماشینی برجسته به چه شکل هست؟
در فرش های برجسته که معروفترین بافت آن در حال حاضر فرش ماشینی گل برجسته 1200 شانه تراکم 3600 هست تولید آن به این صورت هست که فرش ها از ترکیب نخ اکریلیک و هایبالک تولید و بافت می شوند و زمانی که فرش ماشینی از دستگاه تولیدکننده فرش ماشینی پایین می آید هنوز مثل بقیه ی فرش ها هموار و صاف هست ، اما در مرحله ی بعد که مرحله ی آهار یا پردازش فرش می باشد زمانی که فرش ها در مقابل حرارت قرار میگیرند ، در قسمت های فرش که نخ هایبالک قرار گرفته فرایندی مثل آب شدن اتفاق می افتد بدین صورت که نخ های هایبالک پایین تر می رود . به این ترتیب که مثلا از 8 رنگ بکار رفته در فرش 1 یا 2 رنگ آن از نوع هایبالک هست و این 2 رنگ در تمام فرش از مابقی رنگ ها پایین تر قرار میگیرند در نتیجه فرش ماشینی گل برجسته به وجود می آید.
در خصوص مزایای این فرش ها می توان گفت که ظرافت و زیبایی خاص خود را دارند و جدیدترین تکنولوژی روز دنیا در بافت و تولید آن کاملا مشهود هست اما در خصوص معایب آن گفته های زیادی هست از جمله خیلی از کارخانه داران و شرکت های قدیمی فرش کاشان که در خصوص فرش برجسته به آن زیاد معتقد نیستند .برای مثال فرش ماشینی برجسته به خاطر برجسته بودن معمولا برای نظافت و جارو زدن مشکلات زیادی برای صاحب خود ایجاد می کنند اما در فرش ماشینی معمولی به خاطر یکدست بودن این امر مشکلی ایجاد نمی کند. همچنین فرش های برجسته معمولا از عمر و دوام پایین تری نسبت به فرش ماشینی تمام اکریلیک درجه یک برخوردار هستند . اما در این زمانی که این مقاله درباره فرش ماشینی برجسته نوشته می شود این نوع از بافت به سرعت در حال گسترش هست و تقریبا در تمامی بازار روز به روز بیشتر میشود.
زیبا فرش هم طبق روال همیشگی با توجه به درخواست های مکرر مشتریان و هموطنان عزیز محصولات فرش ماشینی 1200 شانه تراکم 3600 گل برجسته را ارئه می دهد که میتوانید طرح فرش ماشینی را داخل سایت مشاهده کنید یا از پشتیبانی درخواست کنید.

فرش 1200 شانه برجسته

شانه به تراکم عرضی یک فرش می گویند یعنی اگر یک متر عرضی یک فرش را در نظر بگیرید باید 1200 گره وجود داشته باشد تا مطمئن شوید فرش 1200 شانه است .
تراکم به تعداد گره در یک متر طولی گفته میشود یعنی فرش 1200 شانه تراکم 3600 در یک متری طولی باید 3600 گره داشته باشد .
اکثر مردم بر این باورند که هرچه تراکم یک فرش بالا باشد فرش با کیفیت تر است در صورتی که کیفیت فرش بسته به نخ خاب فرش است زیرا 70 % از فرش را نخ خاب فرش تشکیل میدهد .
فرش 1200 شانه تراکم 3600 بسیار فشرده شده و سفت می باشد به همین دلیل ضخامت بالایی ندارد زیرا الیاف فرش فشره شده است و از خاب فرش کم می کند که باعث ظرافت و زیبایی فرش میشود .
نخ خاب فرش 1200 شانه نخ ترک است. نخ ترک همانند نخ بایر آلمان وارداتی است . نخ ترک همان نخ اکریلیک است که عمل هیت ست چند بار روی آن انجام شده است که باعث افزایش کیفیت فرش میشود . نخ خاب از مهم ترین ویژگی های یک فرش است زیرا بیشترین وزن فرش را نخ خاب تشکیل میدهد. هر چه کیفیت یک فرش بالاتر باشد عمر فرش نیز طولانی تر میشود و در برابر پاخور بودن و قرار دادن اجسام سنگین روی فرش مقاوم تر میشود.
نخ ترک ویژگی های خاص و خوبی دارد:
– در برابر پوسیدگی و پارگی به دلیل کیفیت درجه یک بسیار مقاوم است.
– بسیار لطیف است و زیبایی بینظیری به فرش می بخشد.
– در برابر شستشو مقاوم است و به هیچ عنوان تغیر رنگ نمیدهد.

سپاس از توجه شما

Leave A Comment