فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/شانه و تراکم در قیمت فرش

شانه و تراکم در قیمت فرش

شانه و تراکم در قیمت فرش

از مهم ترین عواملی که نقش به سزایی در قیمت فرش ماشینی دارد ، تراکم و شانه فرش ماشینی هستند . در این مقاله شما عزیزان را با مفهوم تراکم و شانه در فرش و همچنین نقش آن در قالی ماشینی آشنا می کنیم.
 
مفهوم شانه و تراکم فرش
هر فرشی دارای دو مشخصه اصلی یعنی تراکم طولی که همان تراکم فرش و تراکم عرضی که شانه فرش نام دارد می باشد . تراکم عرضی به تعداد ریشه در هر متر مربع از عرض فرش و تراکم طولی نیز به تعداد گره یا ریشه در هر متر مربع از طول فرش را می گویند . حال این سوالی پیش می آید که نقش شانه و تراکم در فرش ماشینی چیست ؟ 
در پاسخ به این سوال می توان گفت که هرچه شانه و تراکم فرش ماشینی بیشتر باشد ، فرش تو پرتر و متراکم تر می شود و همین عمر سبب می شود فرشی ریز نقش یا به عبارتی ( فرش ریزبافت ) تولید شود . به همین دلیل است که فرش 1200 شانه یا فرش 1000 شانه تراکم بالا به فرش های ماشینی دستبافگونه نیز معروف هستند . بدیعی است که هرچه فرش متراکم تر و توپر تر باشد ، مقاومت فرش بیشتر شده و سبب بالا رفتن طول عمر فرش می شود . هرچه تراکم فرش بیشتر باشد طول نخ خاب فرش کوتاه تر می شود و بر لطافت آن افزوده می شود.
 
نقش شانه و تراکم در قیمت فرش ماشینی
تا اینجا با مفهوم شانه و تراکم آشنا شدید و می دانید تراکم فرش چیست . واضح است که اگر مقدار تراکم و شانه فرش بیشتر باشد ، قیمت فرش ماشینی نیز بیشتر می شود به همین دلیل بسیاری از افراد در خرید فرش ماشینی به سراغ قالی های 700 شانه و 500 شانه می روند و این عقیده را دارند که فرش ماشینی 700 شانه با فرش 1200 تفاوتی ندارد . اما اگر قرار باشد بهترین فرش ماشینی را در بین تنوع قالی در صنعت بافندگی فرش را انتخاب کنیم ، قطعا فرش ماشینی 1200 شانه کاشان بهترین فرش تا به امروز و انتخابی درست برای دکوراسیون خانه های ایرانی است.
برای اطلاعات بیشتر درمورد تراکم و شانه فرش و همچنین طریقه تشخیص تراکم فرش بر روی قسمت رنگی کلیک نید.
 
اگر قصد خرید فرش ماشینی 1200 شانه کاشان را دارید به شما پیشنهاد می کنیم با ورود به قسمت فرش های ماشینی 1200 شانه در وبسایت زیبافرش ، انواع طرح فرش های 1200 شانه را مشاهده کنید و با قیمت روز فرش در بازار آشنا شوید .
زیبافرش تولید کننده و عرضه کننده فرش ماشینی درجه یک کاشان به قیمت کارخانه فرش.
کلمات کلیدی مرتبط :’تراکم فرش’ , ‘نقش شانه و تراکم در فرش’ , ‘قیمت فرش ماشینی’ , ‘نقش تراکم در فرش’

سپاس از توجه شما

Leave A Comment