فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/درباره فرش ماشینی مدرن یا فرش فانتزی

درباره فرش ماشینی مدرن یا فرش فانتزی

درباره فرش ماشینی مدرن یا فرش فانتزی

فرش ماشینی مدرن چیست
فرش های ماشینی امروزی از نظر طرح به دو دسته یعنی فرش سنتی و فرش کلاسیک تقسیم می شوند. فرش های ماشینی سنتی همان هنر ایرانیان است که چندین سال است در این زمینه فعال می باشد و ب همین دلیل ایران را مهد فرش نام می برند و پایتخت فرش آن فرش کاشان ، شهر فرش می باشد. فرش های سنتی فرش هایی هستند که در نقشه آنها از طرح های اسلیمی چون ، شاخه و برگ و گلبرگ ، بته جقه و غیره به کار رفته است. اما فرش های مدرن و کلاسیک نیز چندی سال است وارد بازار فروش فرش شده و امروزه استقبال زیادی از آن می شود و همه ساله فروش چشمگیری دارد. این نوع از فرش دکوراسیون مخصوص به خود را دارند و تنها باید در دکوراسیون های امروزی و مدرن پهن بشوند و با دکوراسیون های سنتی هم خوانی ندارند. در این مقاله سعی شده است توضیحات کامل برای انواع فرش ماشینی مدرن و فرش فانتزی برای کاربران قرار داده بشود.
 
انواع فرش ماشینی مدرن و کلاسیک
فرش های ماشینی کلاسیک و امروزی به تمام اشکال هندسی بافته می شوند و در این فرش ها بیشتر از رنگ های شاد از جمله:فرش مدرن آبی آسمانی ، فرش صورتی ، فرش بنفش ، سفید و قرمز و … ایتفاده می شود اما این فرش ها رنگ های خنثی نیز دارد فرش های مدرن و امروزی به چندین دسته تقسیم می شوند که می توان به فرش فانتزی ، فرش شگی ، فرش شنل ، فرش فریز ، فرش های اتاق بچه یا عروسکی اشاره کرد. کسانی که قصد چنین فرش هایی را دارند حتما به طرح و رنگ فرش توجه کنند که آیا فرش مناسب دکوراسیون هست یا نیست. فرش های کلاسیک از همان الیافی که در بافت فرش ماشینی به کار می رود استفاده می شوند. ( اکریلیک هیت ست فرش ، پلی الستر و بی سی اف ) در ادامه متالب با انواع فرش کلاسیک بیشتر آشنا می شویم.

فرش های شگی یا پرز بلند
فرش ماشینی شگی از پر فروش ترین محصولات فرش کلاسیک می باشد که به فرش پرز بلند نیز معروف هستند. این فرش ها بسیار نرم و لطیف هستند و از الیاف تیکه تیکه شده یا به عبارتی پایل بافته می شوند به طوری که وقتی پای خود را بر روی آن قرار می دهیم احساس خوبی به ما دست می دهد. فرش های ماشینی پرز بلند جاذب گرد و غبار هستند و توصیه می شود از چنین فرش هایی در اتاق کودک استفاده نشود.

فرش ماشینی فریز
این فرش ها به دلیل تراکم فرش بالا بسیار فشرده و مقاوم هستند و تقریبا مانند گلیم هستند. این فرش ها شستشو راحتی دارند و توصیه می شود فرش های فریز در مکان هایی پهن شود که رفت و آمد بالایی دارند.این فرش ها به دلیل مقاومت زیاد اگر جسمی سنگین مانند پایه مبل بر روی آن قرار بگیرد در طولانی مدت فرش کوبیده نمی شود. فرش های ماشینی فریز بدون پر می باشند.
 
فرش ماشینی شنل
فرش شنل بر خلاف فرش های شگی دارای پرز های کوتاه تری هستند و معمولا به صورت طرح های گل برجسته در بازار به چشم می خورند. این فرش ها نرم و لطیف و شستشو راحتی دارند.

فرش های عروسکی
این نوع از فرش های در اتاق کودک استفاده می شوند و در طرح هایی چون شخصیت های کارتونی و شاد بافته می شوند. فرش پرز بلند عروسکی در اتاق بچه توصیه نمی شود زیرا این فرش ها به راحتی کثیفی را جذب می کنند.
کلمات کلیدی مرتبط :’فرش فانتزی’ , ‘فرش مدرن’ , ‘فرش شگی’ , ‘فرش ماشینی مدرن’ , ‘فرش کاشان’ , ‘بازار فروش فرش’ , ‘فرش پرز بلند’ , ‘تراکم فرش’ , ‘فرش ماشینی فریز’

سپاس از توجه شما

Leave A Comment