فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/تفاوت گره فرش دستباف گونه و فرش دستبافت

تفاوت گره فرش دستباف گونه و فرش دستبافت

تفاوت گره فرش دستباف گونه و فرش دستبافت

روز به روز تعداد افرادی که نحوه ی بافت قالی را میدانند در حال کم شدن است و با توجه به زمان و انرژی که باید برای بافت قالی دستبافت صرف شود تولید این قالی بسیار سرعت پایین تری نسبت به رقیب خود یعنی فرش ماشینی دارد . شاید یکی از دلایل افزایش قیمت قالی دستبافت زمان تولید بسیار بالای آن باشد اما این دلیل واقعی برای قیمت بالای این محصول زیبا نیست . با آمدن دستگاه های پیشرفته در صنعت تولید فرش دستبافت گونه قالی هایی زیبا به بازار عرضه شد در حالیکه این قالی ها دارای کیفیت لازم و قیمت ناسب نیز بودند . توضیحات کامل درباره اینکه تفاوت فرش ماشینی دستبافت گونه با دستباف چیست و چرا باید نوع دستباف گونه فرش ماشینی را بخریم .

 

1- تفاوت گره فرش دستباف گونه و فرش دستبافت

در توضیحات مربوط به فرش ماشینی دستبافت گونه گره به دور یک نخ به صورت U شکل بسته میشود به همین دلیل اگر چسب فرشها به هر دلیلی از بین برود ، استحکام آن از بین رفته و گره های آن نیز از بین می رود. اما در قالی دستبافت نخ به دور چله گره می خورد و این امر باعث دوام بیشتر نیز می شود . علاوه براین در این مدل نمای خاص و منحصر به فردی دارد که حتی از دور نیز می تواند انسان را جذب نماید .

 

2- درباره فرش دستبافت گونه

فرش دستبافت گونه نوعی از قالیهای ماشینی است اما بیشترین شباهت را به قالی دستبافت دارد . هرچه یک فرش شانه و تراکم بالاتری داشته باشد از زیبایی و استحکام بیشتری برخوردار است . بیشتر به فرشهای 1000 شانه و 1200 شانه دستبافت گونه گفته می شود . با توجه به پیشرفت تکنولوژی دستگاه ها می توانند به ظرافت بالایی در تولید فرش برسند ، به صورتیکه در فرش دستباف گونه از نوع خاصی نخ که نازکتر نسبت به سایر  انواع آن است در بافت استفاده کند . به همین دلیل با توجه نزدیکی گره ها بهم و ساختاری که دارد ، شباهت آنرا به فرش دستبافت بسیار نزدیک نموده تا حدی که حتی در صورت از بین رفتن چسب فرشها ، ساختارش  بدون تغییر می ماند . همچنین زیبایی این آن باعث شده تا طرفداران زیادی به خود بگیرد . به خصوص فرش دستبافت گونه کاشان که جز اولین ها و بهترین های جهان است . و از لحاظ قیمت هم در سطح مناسبی بین قالی دستبافت و قالی ماشینی قرار دارد .

حتما بخوانید : تغییر و تحول نقشه فرش

سپاس از توجه شما

Leave A Comment