فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی

تعیین قیمت فرش ماشینی

تعیین قیمت فرش ماشینی

قیمت فرش ماشینی بر چه اساسی تعیین می شود؟
فرش ماشینی از جمله کالاهایی است که وجود آن برای هر خانه لازم است و بیشتر افراد در خرید فرش به سراغ فرش ماشینی می روند . در این مقاله به برسی عوامل تعیین کننده قیمت فرش ماشینی می پردازیم و شما عزیزان را با اصلی ترین فاکتور هایی که قیمت فرش را مشخص می کنند آشنا می کنیم . با ما همراه باشید.
 
مهم ترین عواملی که قیمت فرش ماشینی را مشخص می کنند به ترتیب عبارتند از : الیاف به کار رفته در فرش ، تراکم و شانه ، ابعاد فرش ، شرکت تولید کننده فرش و تعداد رنگ زمینه
 
الیاف فرش
فرش های ماشینی موجود در بازار معمولا از دو نوع نخ ، که اکریلیک و پلی استر هستند . در بین این دو نوع الیاف فرش اکریلیک و قالی که از جنس اکریلیک هیت ست شده است از مرغوبیت بالاتری برخوردار می باشد و قیمت بیشتری نسبت به فرش پلی استری دارد . در چند سال اخیر با به کارگیری تکنولوژی ها و فرایند هایی که بر روی نخ اکریلیک انجام گرفته است ، نه تنها بیشتر معایب آن برطرف شده بلکه این نخ دارای مزیت هایی است که از مهم ترین آنها می توان به : ضد حساسیت و بدون پرز ، مقاومت در برابر گرما ، سرما ، فشار و رطوبت ، برگشت پذیری بالا ، مقاومت در برابر پاخور بودن و … به طوری که این نوع از فرش ماشینی توانایی آن را دارد تا یک اتو یا قابلمه داغ را به مدت 5 دقیقه بدون هیچ آسیب و تغییر رنگ تحمل کند . اما نخ پلی استر دارای معایبی است که سبب شده نخ اکریلیک در رتبه ی بالاتری قرار بگیرد . نا گفته نماند طول عمر فرش پلی استر از فرش اکریلیک کمتر است که شما عزیزان می توانید برای آشنایی با معایب فرش پلی استر بر روی قسمت رنگی کلیک کنید.
 
تراکم و شانه
فرش های ماشینی توسط مشخصه اصلی که به آن تراکم و شانه می گویند در دسته های مختلف قرار می گیرد . برای مثال از انواع فرش ماشینی می توان به 700 ، 1000 و 1200 شانه در تراکم های 2550 ، 3000 و 3600 اشاره کرد . شانه ( تراکم عرضی فرش ) به تعداد گره در هر متر مربع از عرض فرش و تراکم ( تراکم طولی فرش ) به تعداد گره در هر متر مربع از طول فرش می گویند . هرچه تراکم و شانه در فرش ماشینی بیشتر باشد ، فرش متراکم تر و ظریف تر می شود به همین دلیل فرش های 1000 شانه و 1200 شانه به فرش دستباف گونه نیز معروفند . در نتیجه قیمت فرش 700 شانه از قیمت فرش 1000 شانه و 1200 شانه کمتر است یا بالعکس.
 
ابعاد فرش
عرض دستگاه های بافت فرش معمولا 3و نیم متر است و فرش هایی که می توانند در دسته های استاندارد قرار بگیرند : 1×4 _ 1×3 _ 1×2 _ 3×4 _ 2×3 _ 2.5×3.5 _ 1×1.5 هستند . بدیعی است که هرچه ابعاد فرش بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر می رود . برای حساب کردن قیمت انواع ابعاد فرش ماشینی ابتدا باید قیمت فرش 12 متری را بدانیم ، بعد از آن قیمت فرش را بر 12 تقسیم می کنیم سپس عدد به دست آمده را بر متراژ مورد نظر ضرب می کنیم . برای مثال اگر قیمت یک تخته فرش 12 متری برابر با 1/950/000 باشد ، قیمت فرش 9 متری از همین نوع برابر با 1/460/000 می شود.
 
برند ها و شراکت تولید کننده فرش
معمولا کارخانه ها و برند های معروف به دلیل تضمین کیفیت که در ذهن مشتری به وجود آورده اند برای حفظ جایگاه خود و جذب مشتری همواره به افزایش کیفیت محصولات خود می افزایند که ممکن است با افزایش قیمت نیز روبرو باشد.
 
تعداد رنگ فرش
فرش های ماشینی معمولا در تعداد رنگ : 8 ، 10 و 12 رنگ بافته می شوند . اما باید بدانید تعداد رنگ موجود در خاب فرش تاثیر زیادی در قیمت آن ندارد و ممکن است اختلاف قیمت بین فرش 8 رنگ و 10 رنگ تقریبا 50 هزار تومان باشد.
کلمات کلیدی مرتبط :’فرش ماشینی’ , ‘قیمت فرش ماشینی’ , ‘قیمت فرش’ , ‘خرید فرش’ , ‘فرش دستباف گونه’

سپاس از توجه شما

Leave A Comment