فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/اولین فرش گل برجسته ایران

اولین فرش گل برجسته ایران

اولین فرش گل برجسته ایران

یکی از هنر های اصیل ایرانیا از گذشته تا به امروز ، هنر قالی بافی است . فرش از دیرباز یکی از مهم ترین مایحتاج هر خانه بوده و بین ایرانیان و مردم جهان به عنوان یک کالای ضروری محسوب می شود . در این مقاله با یکی از مهم ترین و بینظیر ترین فرش بافته شده در تاریخ ایران آشنا خواهیم شد.
 
اولین فرش گل برجسته
تصویر بالا گوشه ای از فرش بوستان اثر استاد علی خدادادی را نشان می دهد که در سال 1356 اولین گام ها برای بافت این فرش برداشته شد . فرش گل برجسته طرح بوستان بینظیر ترین فرش برجسته دنیاست که هنر و طراحی ایرانی را در نقوش فرش به نمایش گذاشته است . بافت و پرداخت این فرش حدود 7 سال به طول انجامیده که استاد علی خدادادی به مدت یک سال از آن را مشغول به طراحی نقشه بوده است . تار و پود های این فرش از جنس ابریشم و الیاف پشم مرینوس است که در سال 1358 توسط دو بانوی هنرمند تحت نظر استاد خدادادی ، اولین گره ها بر فرش زده شد . فرش بوستان با داشتن 3 ملیون و 300 هزار گره و دارا بودن زمینه ای با 20 رنگ مختلف توسط این دو بانوی هنرمند بافته شد . پس از پایان بافت فرش ، استاد با صرف 5 سال و 8 ماه از عمر خود به پرداخت این فرش مشغول شد و توانست این فرش نفیس را با گل ها و پرنده ها و آهوهای زیبای برجسته به نمایش بگذارد . این فرش در سال 1365 اتمام یافت و بعد از آن در 12 نمایشگاه داخلی و خارجی به نمایش گذاشته شد . فرش بوستان به عنوان برجسته ترین فرش ایران در موزه فرش اثر ( استاد علی خدادادی ) موجود می باشد.
فرش بوستان به گفته کارشناسان نمونه  ای از عالی ترین و بی مانند ترین هنر منبت را به نمایش گذاشته است.

ابعاد فرش ( 1.5 * 1.30 ) و ارتفاع نخ خاب 7 سانتی متر
 

تا به امروز کسی قادر به قیمت گذاری بر روی این فرش نبوده و استاد خدادادی فرش بوستان رابه مردم ایران هدیه کرده تا بگوید فرش را باید از زیر پا برداشت و به تماشایش نشست
 
فرش های ماشینی گل برجسته
پس از بافت چندیدن فرش گل برجسته توسط هنرمندان ایرانی ، طراحان فرش ماشینی اقدام به تولید انبوه این نوع از فرش کردند و موفق شدند اولین فرش های ماشینی گل برجسته را به بازار ارِئه کنند . فرش ماشینی گل برجسته در دسته فرش های 1200 شانه تراکم 3600 بافته می شوند و از طراحی بسیار زیبا و ظریفی برخوردار هستند که مشتری را در نگاه اول به خود جذب می کنند . قیمت فرش گل برجسته از دیگر فرش های ماشینی بیشتر است.
 
شما عزیزان می توانید انواع فرش گل برجسته کاشان را با قیمت در وب سایت زیبافرش کاشان مشاهده کنید . برای این کار در دسته بندی محصولات ، مدل فرش های گل برجسته را انتخاب کنید.
کلمات کلیدی مرتبط :’فرش گل برجسته’ , ‘فرش بوستان’ , ‘فرش گل برجسته کاشان’ , فرش

سپاس از توجه شما

Leave A Comment