فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی

اهمیت رنگ فرش ماشینی

اهمیت رنگ فرش ماشینی

رنگ یکی از اجزا روح بخش هر جسمی است . تنوع رنگی باعث جذابیت و زیبایی بیشتر محیطتان می گردد . علاوه بر این گاهی رنگ های خاص هستند که به محیط جذابیت می بخشند . ما در ادامه می خواهیم به موضوع انتخاب رنگ فرش ماشینی بپردازیم که می توانید با توجه به این موضوع اقدام به خرید و انتخاب فرش مورد نظر خانه خود نمایید .

1- رنگ فرش ماشینی
رنگ ها به دو دسته سرد و گرم تقسیم می شوند البته کنارهم قرار گرفتن رنگ ها نیز در نوع حسی که می بخشد موثر است . در ادامه می خواهیم به موضوع اهمیت رنگ فرش و انواع آن بپردازیم که می توانید برای مطالعه آن همراه ما باشید.

1-1- اهمیت رنگ فرش ماشینی
پس در قالی که یکی از اشیا تاریخی و مورد علاقه ایرانیان نیز رنگ اهمیت دارد . عموما تصور می کنیم که رنگ فرش تنها به سلیقه افراد برمی گردد در صورتی که به آب وهوا ، هماهنگی با دکوراسیون ، نوع کاربرد ، فرهنگ و غیره نیز مرتبط می شود . به عنوان مثال در برخی کشور ها رنگ قرمز را مورد پسند نمی دانند یا برخلاف آن عربها رنگ لاکی را می پسندند . یا در هنگام مشکلات اقتصاد افراد به دنبال قیمت معقول تری هستند و چندان توجهی به نوع رنگ ندارند و به دنبال فرش با تعداد شانه پایین هستند که از جمله تعداد شانه های عرضه شده توسط زیبافرش می توان به فرش 700 شانه ، 1000 و 1200 شانه اشاره داشت. و دکوراسیون و نوع سبک مد نظر ما نیز در انتخاب رنگ قالی متفاوت است به عنوان مثال اگر به دنبال فرشی هستید تا محیطتان را بزرگتر نشان دهد از رنگ های ساده و طرح های یک دست استفاده کنید . حتی نور و نوع سبک چیدمانتان در انتخاب رنگ فرش اهمیت دارد .

1-2- انواع رنگ فرش
رنگ در فرش به دو دسته رنگ طبیعی و رنگ شیمیایی تقسیم می شود . نمونه طبیعی چشم نوازی خاصی دارد و از شفافیت و تنوع خاصی برخوردار است که از جمله آن می توان به رنگ های روناس ، حنا ، بلوط ، پوست سبز گردو ، برگ مو و غیره اشاره کرد که از طبیعت گرفته می شود و برای فرایند ساخت آن انرژی بیشتری مصرف می شود . و عموما در این مدل فرش رنگ بیشتر پخش می شود . اما در نمونه شیمیایی از مواد مخصوصی برای این کار استفاده می شود و با استفاده از کوره های حرارتی سریعا الیاف رنگ را در داخل خود تثبیت می کند .
کلمات کلیدی مرتبط :’رنگ فرش’ , ‘فرش ماشینی’ , ‘انتخاب فرش’ , ‘فرش 700 شانه’

سپاس از توجه شما

Leave A Comment