فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/انتخاب بهترین فرش ماشینی

انتخاب بهترین فرش ماشینی

انتخاب بهترین فرش ماشینی

همانطور که می دانید دقت و رعایت برخی نکات در خرید فرش ماشینی به ما کمک می کند تا بهترین فرش ماشینی را خریداری و سال های سال از آن استفاده و از مزیت های آن بهرمند شویم و همچنین از خرید خود راضی باشیم . با توجه به پیشرفت های تکنولوژی و دستگاه های بافندگی امروزه شاهد ظهور انواع فرش ماشینی در نمایشگاه های مختلف هستیم و عواملی چون : تنوع انواع فرش و کیفیت آنها ، برند های مختلف و فروشگاه های متعدد مشتری را در هنگام خرید دچار شک و تردید می کند . در این مقاله به مهم ترین فاکتور ها در خرید فرش ماشینی اشاره می کنیم تا با مطالعه آن به خریدی آسان تر بپردازید. 
 
بهترین نوع فرش از نظر کیفیت الیاف
در حال حاضر فرش ماشینی خوب فرشی است که در مرحله اول در تولید آن از الیاف مقاوم استفاده شده باشد . الیاف اکریلیک هیت ست شده به عنوان بهترین نخ فرش موجود و بسیار شبیه به پشم بوده و به فرش ، نرمی خاصی می دهند . فرش های بافته شده از الیاف اکریلیک نسبت به فرش های بافته شده توسط سایر الیاف ها از دوام ، مقاومت و ماندگاری بالا تری برخوردار هستند . 
فرش اکریلیک امروزه به عنوان بادوام ترین فرش ماشینی به حساب می آید چرا که در برابر رطوبت و دما ، گرد و غبار ، نور خورشید ، سایش و فشار مقاومت بسیار زیادی دارد به طوری که این فرش توانایی آن را دارد تا یک اتو یا قابلمه داغ را به مدت 5 دقیقه بدون هیچ آسیبی تحمل کند و یا در اثر شستشو زیاد هیچ گونه تغییر رنگی نمی دهد و از ثبات رنگی بالایی برخوردار است . بعد از شست و شو ، آب نمی‌رود و تغییر سایز نمی دهد . اما فرش های اکریلیکی به دو دسته درصد دار و 100% اکیریلک خالص تقسیم بندی می شوند . به فرش هایی که در تولید آنها علاوه بر اکریلیک ، الیافی چون پلی استر و پلی پروپلین به کار رفته باشد ، فرش درصد دار می گویند . فرش های درصد دار از کیفیت چندانی برخوردار نیستند و معمولا پرزدهی بالایی دارند . درنتیجه بهترین نوع از این قالی ، فرش 100% اکریلیک است که از تمامی مزیت های ذکر شده برخوردار می باشد.
می توان چنین اذعان داشت که هر چه در صد پلی پروپیلن و پلی استر به کار رفته شده بیشتر باشد ، ماندگاری و دوام فرش کم تر شده و در عین حال فرش ، ارزان تر خواهد بود . ناگفته نماند قابلیت جذب بالای آلودگی به عنوان یکی از عیوب فرش‌ های غیر اکریلیک خالص ، تلقی می شود . جهت فهم اصالت فرش‌ های اکریلیک دقت نمایید که این محصولات بدون پرز و ضد حساسیت هستند یعنی تمام پرزدهی آن ها در اوایل خرید به اتمام می رسد و اگر پس از یکی دو ماه همچنان فرش در حال پرزدهی باشد ، باید به اصالت و کیفیت الیاف آن شک کرد . توجه داشته باشید فرش هایی با نام فرش ابریشم مصنوعی به فروش می رسند که این فرش ها همان فرش پلی استر هستند و به دلیل شباهت بالا به ابریشم با این نام به فروش می رسند.
یکی از فاکتور های مورد توجه در زمان خرید فرش ماشینی ، توجه به دو مشخصه مهم شانه و تراکم است . شایان به ذکر است که به تعداد گره‌ های موجود در هر متر عرض فرش ، شانه و به تعداد گره های موجود در هر متر از طول فرش ، تراکم گفته می ‌شود .
شانه و تراکم علاوه بر تعیین ظرافت بافت ، در استحکام فرش نقش دارد : چرا که گره های موجود ، نقطه اتصال نخ های خاب به نخ های تار و پود هستند . اصولا هر چه شانه و تراکم بیشتر باشد فرش ، مرغوب تر و بهتر خواهد بود اما این مورد کاملا به کاربرد فرش بستگی دارد . برای مثال فرش هایی با شانه و تراکم بالا برای مکان هایی مانند آشپزخانه ، جلو درب ورودی ، راه رو ها ، جلو درب سرویس بهداشتی و حمام مناسب نیستند و همچنین فرش های با شانه و تراکم پایین نیز برای پذیرایی خانه و فضاهای لوکس انتخاب خوبی نخواهند بود.
 
نکاتی که قبل از خرید باید به آنها توجه داشت
مهم ترین عامل در نظر گرفتن کاربرد فرش است . انتخاب فرش ماشینی خوب ، باید متناسب با فضا و کارکرد باشد . برای انتخاب بهترین فرش ماشینی ، باید نوع اتاق و محیط را در نظر گرفت . به عنوان مثال:
فرش خوب برای اتاق خواب ، فرش شگی یا پرز بلند
فرش مناسب برای آشپزخانه ، گلیم فرش
فرش مناسب برای پذیرایی ، فرش های 700 ، 1000 و 1200 شانه ماشینی هستند.
توجه به سبک زندگی مورد دیگری است که در زمان خرید فرش باید مورد توجه قرار گیرد . در نظر گرفتن تعداد فرزندان ، در نظر گرفتن داشتن افراد خاص در منزل ، توجه به اینکه آیا خانه پر رفت و آمد است یا خیر؟ و … می تواند در انتخاب ، مانند راهنمای خرید فرش ماشینی عمل کنند . برای مثال اگر سبک زندگی به گونه ای است که ایجاد لکه و آلودگی بر سطح فرش زیاد است ، بهتر است از طرح ‌ها و نقوش شلوغ و تیره کمک گرفته شود تا با پوشاندن آلودگی و لکه ، نگران دشواری های شست و شو نباشیم .
فرش‌هایی که نگاره های بسیار اندکی دارند یا تک رنگ هستند و رنگ زمینه آن ها تیره است مانند آبی نفتی ، مشکی ، سرمه ای یا قهوه‌ای در نشان دادن لکه های روشن و دوده ‌ها به خوبی عمل می نمایند . از همین رو اگر فضا مورد گرد و غبار یا حمله دوده و … است نباید از فرش های با رنگ زمینه تیره استفاده شود . برای چنین مکان هایی فرش‌هایی که دارای رنگ‌ های روشن هستند فرش های خوبی محسوب می شوند . رنگ هایی مانند سفید و کرم ، لکه ها را محو نموده و نشان نمی دهند .
مورد دیگری که به عنوان راهنمای خرید فرش ماشینی اهمیت دارد ، در نظر گرفتن  محیط داخلی خانه است . اینکه چه رنگ هایی در دیوار ، کف پوش و مبلمان و پرده بکار رفته است در انتخاب فرش خوب حائز اهمیت است . لازم است ابتدا هارمونی رنگ ها و اصول زیبایی شناختی را در نظر گرفته سپس رنگ و طرح فرش را انتخاب کنید .
مورد مهم دیگر در راهنمایی جهت خرید فرش ماشینی ، ابعاد فرش است . ابعاد فرش نباید به گونه ای باشد که کل فضا را پوشش دهد . اگر فضای کوچکی دارید و تمایل به بزرگ تر نشان دادن آن دارید بهتر است فرش به رنگ روشن انتخاب کنید ، ابعاد طوری باشد که لبه فرش تا دیوار به میزان چند سانت فاصله داشته باشد . 
توجه به برچسب پشت فرش به عنوان شناسنامه بهترین راهنمای خرید فرش ماشینی خواهد بود . 
در نهایت لازم است بدانیم که خرید فرش ماشینی از کارخانه ، وب سایت های رسمی و فروشگاه های معتبر با ارائه مشورت از سوی متخصصین به عنوان راهنمای خرید فرش ماشینی همراه خواهد بود ، پس در انتخاب فروشگاه دقت نمایید .
مشاورین و مدیران شرکت زیبافرش کاشان ، شما را در خرید بهترین فرش ماشینی راهنمایی می کنند.
کلمات کلیدی مرتبط :’خرید فرش ماشینی’ , ‘فرش ماشینی خوب’ , ‘انتخاب فرش ماشینی خوب’ , ‘فرش مناسب برای پذیرایی’ , ‘راهنمای خرید فرش ماشینی’ , ‘خرید فرش ماشینی از کارخانه’ , ‘بهترین نخ فرش’

سپاس از توجه شما

Leave A Comment