فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/نکاتی راجع به انتخاب طرح فرش

نکاتی راجع به انتخاب طرح فرش

نکاتی راجع به انتخاب طرح فرش

اگر یک قالی ریزبافت و هنری می‌خواهید که کف خانه‌تان را مثل یک باغ گل در فصل اردیبهشت تزئین کند، می‌توانید قالی لچک و ترنج یا «شکارگاه» تبریز، قم و اصفهان را بخرید یا «ریزماهی» خوی و «هزاره هریس» مرند. البته این نوع فرش‌ها گران است.

اگردنبال فرش هایی با نقوش روستایی و ایلیاتی هستید، می‌توانید طرح‌های «انسان و حیوان»، «گل و مرغ»، «درختی» «درخت و انسان» و «پای شتر» استان‌های فارس، خراسان شمالی، کردستان و گلستان را بخرید. بعضی از این نوع طرح‌ها به دلیل درشت‌بافی، ارزان هم هستند.

اگر می‌خواهید خانه‌تان با فرش‌های ساده تزئین شود و فضای آرامش‌بخشی را در خانه به‌وجود بیاورید بروید سراغ قالی‌های کویری کرمان و اردکان. زمینه این قالی‌ها مثل طبیعت کویر به رنگ‌های شتری، خاکستری و فرش کرم است. طرح‌های «کف ساده» قالی‌ای که زمینه اطراف لچک و ترنج آن خالی از هر نوع نقشی است)، «محرمات»، «راه راه» و «قاب قرآنی» از همین نوع هستند.

اگر دنبال طرح‌های مدرنی هستید که به مبل اسپرت‌تان بیاید، یکی از طرح‌های هندسی «خشتی»، «قاب‌قابی»، «میناخانی»، «بته جقه» اصفهان، کاشان یا اراک را بخرید.

اگر دنبال قالی‌های خیلی ارزان هستید می‌توانید طرح‌های ریزماهی، محرابی و لچک ترنج استان‌های همدان، فرش کاشان و زنجان را بخرید که از پشم کلفت بافته می‌شود و همان فرش خرسک است.
امروزه به دلیل گستردگی فرش های ماشینی فرش ها دارای تنوع در طراحی و رنگبندی هستند  قبل از خرید فرش باید به سبک دکوراسیون منزل خود توجه کنید. اگر به فضا مدرن و کلاسیک علاقمند هستید از فرش های لوکس و مدرن استفاده کنید. اگر سبک چیدمان منزلتان سنتی و ایرانی است از قالی و فرش با طرح های شکارگاه ، گل مرغ ، انسان و حیوان استفاده کنید که نماد هنر و طراحی ایرانی است.
این فرش ها معمولا طراحی ریزی دارند و به فضای خانه گرما می بخشند و فضا را دلنشین تر می کنند . برای خرید فرش حتما به ابعاد اتاقتان توجه کنید فرش با طراحی ریز و شلوغ مناسب فضا های کوچک نیست زیرا فضا را کوچک تر و شلوغ نشان میدهد. اگر مبلمان یا پرده شما دارای طراحی شلوغی است باید از فرش با طراحی ساده و مدرن استفاده کنید تا جلوه اشیا دیگر از بین نرود و چشم را خسته نکند .

حتما بخوانید : نکات انتخاب فرش

5/5 - (1 امتیاز)

Leave A Comment