فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی

شهر فرش کاشان

شهر فرش کاشان

نام کاشان از ديرباز با فرش و قالي آميخته بوده است. از اين رو شهر تاريخي کاشان همواره قطب توليد و بافت فرش دستبافت و فرش ماشيني بوده و معروف به شهر فرش در جهان مي باشد.
شهر فرش اينترنتي زیبا فرش زيرمجموعه و تنها نماینده رسمی شرکت کارخانجات فرش کاشان نيز با توليد فرش درجه يک و ارائه و ارسال آن به سراسر کشور همواره با هدف ايجاد بهترين خريد فرش کاشان براي هموطنان عزيز مشغول به فعاليت مي باشد.
قدمت فرش کاشان را مي توان با مراجعه به متون قديمي و سفرنامه ها و ذکر کاشان به عنوان توليد کننده پارچه هاي گرانبها به دست آورد. در امروز توليد کننده و بافندگان فرش کاشان را مي توان وارث همان بافندگان مخمل و پارچه هاي گرانبها که در قديم، در تمام دنيا نام ايران را بر سر زبان ها جاري ميساخت ، دانست.
امروزه قالي ها و قاليچه هايي که به خاطر زيبايي خيره کنندشان در دنيا معروف بودند در موزه ها و کلکسيون هاي فرش معروف جهان مي توان يافت که نقش بسيار زيادي در حيات هنري ايران داشته است ، از این رو در حال حاضر دنياي هزار رنگ فرش هاي ماشيني را ميتوان به عنوان ثمره ازدواج صنعت و هنر قاليبافان کاشاني دانست که باعث شده امروزه بيش از 1600 واحد توليد کننده فرش ماشيني در ايران در حال رقابت باشند که کاشان به عنوان مهد فرش ماشيني درجه يک ، سهم گسترده اي دارد.
ایران همواره یکی از صادر کنندگان اصلی فرش ماشینی در جهان بوده است که شهر فرش کاشان با تولید حدود بیش از 11 میلیون متر مربع بیشترین میزان صادرات فرش ماشینی کشور را هر ساله به تنهایی به خود اختصاص میدهد.

تاریخچه فرش ماشینی کاشان

یکی از مهمترین اختراعات بشر تولید فرش است . فرش برای اولین بار در ایران بافت و تولید شده است . تاریخدانان فرش را منسوب به ایران می دانند . فرش کاشان به دلیل زیبایی ، طراحی بی نظیر نقوش و قدمت بالا مورد استقبال تمامی مردم جهان قرار گرفته است . کاشان در نقشه ایران جزء شهر های مرکزی محسوب میشود . کاشان از دیرباز تولید کننده انواع پارچه بوده است . از هنرنمایی شهر زیبا کاشان می توان به قالی و قالیچه های نفیس بافته شده در زمان صفوی اشاره کرد که در موزه ها و کلکسیون های نفیس نگهداری می شوند . شهر کاشان در ایفای هنر فرش بافی در ایران نقش بسزایی دارد . شهر فرش کاشان مهد تولید و بافت فرش دستبافت و ماشینی است . کارخانه فرش ماشینی برای اولین بار در کاشان تاسیس و شروع به بافت فرش کرده است . فرش ماشینی کاشان در دنیا به دلیل سرعت در بافت ، کیفیت درجه یک در بافت ، استفاده از الیاف مرغوب و قیمت مناسب همیشه مورد محبوبیت بینظیر در میان مردم قرار گرفته است .

.. کپی برداری فقط با ذکر نام تجاری زیبا فرش مجاز میباشد ..

حتما بخوانید : انواع گره در فرش بافی

سپاس از توجه شما

Leave A Comment