فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
خانه/اخبار مرتبط با فرش/کارخانه فرش کاشان

کارخانه فرش کاشان

تاریخچه فرش کاشان

در این مطلب قبل از اینکه به تاریخچه کارخانه فرش کاشان بپردازیم باید خدمتتان عرض کنم که تلاش برای تولید فرش به سال ها قبل از میلاد مسیح در ایران برمیگردد که به روایتی به هزاره دوم قبل از میلاد مسیح و در اصل 4 هزار سال قبل که قدیمی ترین فرشی که در جهان پیدا شده است فرش پازیریک هست که فرشی ایرانی است و همین یک مورد دلیلی کافی بر منحصر بودن هنر فرش برای ایران است.

 

تاریخچه فرش ماشینی

تلاش برای تولید فرش با دستگاه و بصورت صنعتی از حدود 50 سال پیش شروع شد و اولین کارخانه بافت فرش ماشینی رسما در کاشان افتتاح شد و این صنعت برای اولین بار در جهان در کاشان پدید آمد.

پس کارخانه فرش کاشان اولین کارخانه تولیدکننده فرش ماشینی در جهان است که در آن زمان در کارخانه های مخمل کاشان و ابریشم کاشان بافته میشد که بعدها بنا به دلایلی در سال 58 به نوعی منحل شدند.

فرش ماشینی در ایران

اولین فرش های ماشینی که به بازار ایران راه پیدا کرد استقبال خوبی از آن ها به عمل آمد تا جایی که کارخانجات دیگری در سر تا سر ایران شروع به کار کردند.

اما رقابت گسترده و جدی در زمینه تولید فرش ماشینی از حدود سال 65 شروع شد و پس از آن بسیاری واحد صنعتی در کاشان و دیگر نقاط ایران پدید آمدند. اما کاشان پایتخت فرش ماشینی کشور شناخته میشود.

کارخانه فرش کاشان

در این سایت ما محصولاتی متنو و بینظیر کارخانه فرش کاشان و دیگر فرش های کاشان و بهترین و زیباترین فرش های کاشان را در اختیار شما برای بازدید و خرید قرار داده ایم که خواهشمند است از تمامی آن ها بازدید بفرمایید اینکه میگویند تبدیل عکس چهره به فرش در داخل کارخانه هست یا خیر؟ باید عرض کنیم که مخصوصا ورژن های چاپی اصلا نیازی به کارخانه ندارند.

کارخانه فرش کاشان

3.7/5 - (3 امتیاز)

پیام بگذارید