فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی

شستشوی فرش ماشینی

شستشوی فرش ماشینی

در ابتدا سعی کنید برای نگهداری و عمر بهتر و بیشتر فرش ماشینی ، فرش را در مکان مرطوب و نمناک قرار ندهید زیرا این عمل باعث پوسیدگی فرش میشود زیرا بافت تشکیل دهنده فرش ماشینی از جنس نخ پنبه و جوت است که این نوع جنس نخ در محیط مربوط دچار پوسیدگی و خرابی میشود .
در هنگام کثیف شدن فرش ماشینی کاشان با هر نوع مایع مخصوص شستشو مثل شامپو فرش اقدام لازم و سریع را نسبت به تمیز نمودن و پاک کردن فرش انجام نمایید .نکته ی بعدی در نگهداری فرش ماشینی این است که تا امکان دارید فرش ماشینی را نزدیکی بخاری و منابع حرارتی و گرمایشی قرار ندهید .
نکته دیگر در نگهداری فرش ماشینی در زمینه پهن کردن فرش کاشان است که اگر  آن را روی سطح سرامیکی پهن میکنید از ترمز فرش حتما کمک گرفته شود .نکته بسیار مهم و کاربردی در زمینه نگهداری فرش ماشینی که تا حدودی اهمیت دارد این مطلب است که اگر شما وسایل سنگینی نظیر مبل،میز،کمد و… را دارید روی فرش تا جایی که ممکن است سعی کنید  پایه  های وسایل را رو فرش قرار ندهید  و در صورت اجبار حتما زیر پایه ها از یک قطعه فوم فشرده شده یا طلق و یا استفاده از یک تیکه موکت چند لایه شده استفاده شود .
نکته بعدی و پر اهمیت در زمینه نگهداری فرش ماشینی ، جابه جایی فرش ماشینی هر 6 ماه یکبار است که این کار به پایین آمدن درصد سایش فرش کمک بسیاری میکند.
در نگهداری فرش ماشینی تا حد ممکن سعی بشود فرش ماشینی در معرض تابش مستقیم و زیاد  نور خورشید قرار داده نشود . در مورد موضوع شستشوی فرش ماشینی ، شستشوی فرش ماشینی خود را به عهده ی شرکت های معتبر شستشوی فرش ماشینی بگذارید  .
برای جابه جایی و تحویل فرش از تا کردن آن خودداری کنید  و فرش را لوله کرده ، چرا که تا کردن فرش ، مخصوصا فرش های تراکم بالا باعث شکستگی آن میشود.
این کار را بهتر است در فصل های بهار و تابستان انجام دهید همچنین در زمان های شلوغی قالیشویی ها مثل قبل از عید فرش خود را به آن ها نسپارید چون سرعت کار آنها بالاست و کیفیت شستشو پایین است.
اگر قصد شستن فرش خود در منزل را دارید ، ابتدا محل پهن کردن فرش برای شستشو را تمیز کنید تا اگر زمین آلودگی دارد در حین شستن به فرش نچسبد ،  سپس خواب فرش را سمت شیب زمین پهن کنید .
اگر فرشتان کوچک باشد میتوانید با آویزان کردن آن به طوری که دو سر ان معلق باشد ، با چند ضربه با استفاده از چوب ، خاک فرش رو بگیرید .
شستشو و نگهداری فرش مبحث بسیار مهمی است که باید در آن آگاهی داشته باشید تا پس از شستشو فرش کیفیت اولیه خود را از دست ندهد .

سپاس از توجه شما

Leave A Comment